Berlín přitvrzuje. I pár let starému naftovému autu hrozí pokuta

Exhaust 3538388 640

Města ve svých centrech nechtějí dieselová auta a volí ten nejjednodušší způsob, jak je vytlačit. Většinou mají zákaz skutečně takové vozy, které by často neměly být ani v provozu. Pokud má někdo naftové auto, které je staré pár let, nemývá s vjezdem do center velkých měst problém. Tedy pokud jde o většinu. Je jedno, které aktuálně výrazně přitvrdilo. Tím městem je Berlín.

Do centra mohou jen auta plnící normu Euro 6

Berlín zvolil celkem radikální krok, jelikož zástupci města rozhodli, že z důvodu ochrany ovzduší nesmí do centra města ta auta, která neplní normu Euro 6. V porovnání s řadou jiných měst je to jedno z nejpřísnějších opatření. To se zatím týká ulice. Jako první začalo nařízení platit v ulici Silbersteinstrasse, která se nachází ve čtvrti Neukölln. Další ulice postupně přibývaly. Plán Berlína je jasný. Jakmile bude mít dostatek značek, osadí jimi celé centrum města.

Mohlo by vás zajímat:  Včera zdarma, dnes za peníze. ČEZ začal účtovat elektromobilům až 10 Kč za kWh i stání na nabíječce

Zákaz i pro pár let stará auta

Berlín oproti jiným městům výrazně přitvrdil. V řadě jiných je standardem plnění normy Euro 5, zatímco v tomto německém městě je vyžadována norma Euro 6. Připomeňme, že první vozy plnící normu předchozí, tedy Euro 5 byly homologovány v letech 2009. A o 5 let později, v roce 2014 byly homologovány první vozy s normou Euro 6. To v praxi znamená, že i když máte pár let staré naftové auto, můžete pořád spadat do předchozí normy Euro 5 a beztrestně se do centra Berlína nepodíváte.

Mohlo by vás zajímat:  Chcete jezdit levně? Toto jsou vozy, které jezdí opravdu úsporně – 1. část

Pokuty jsou zatím nižší

Nad dodržováním daného nařízení bude bdít policie, která bude neukázněné řidiče také pokutovat. Pokud by v zakázané zóně nachytala některého z řidičů osobního vozidla, bude muset zaplatit pokutu ve výši 25 eur. Tedy v případě že se neprokáže tím, že má výjimku. Tu dostávají nejenom zdravotně postižení, ale třeba i taxikáři, nebo řemeslníci kteří v některé z těchto dotřených částí měst realizují své zakázky.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora