Nikola Tesla byl významným fyzikem a konstruktérem elektrických strojů. A tak není divu, že je to právě jeho jméno, které si vybrala řada společností, které mají, co dočinění s elektřinou. V oblasti automobilů je to především Tesla, za kterou stojí známý vizionář Elon Musk. Existuje však i společnost Nikola Motor, která se také specializuje na oblast elektromobility. A v budoucnu plánuje konkurenční Tesle výrazně zatopit.
Vývoj nového typu akumulátorů
Společnost Nikola Motor ohlásila, že se začíná zabývat vývojem zcela nového typu akumulátorů, které by měly způsobit doslova revoluci v oblasti elektromobility. Tím by se jí podařilo nejenom porazit konkurenta v podobě Tesly, ale dost možná ovládnout i celý trh s elektromobily. I takto se dá mluvit o vývoji novinky, která rozhodně nebude spojena jenom s pár drobnými úpravami na stávajících akumulátorech.
Dvojnásobná kapacita při zachování rozměrů i váhy
Nové baterie od společnosti Nikola Motor mají přinést až dvojnásobnou kapacitu, a přesto si mají i nadále zachovat svou stávající velikost a také svou stávající hmotnost. Unikátní technologie je založena na faktu, že vyvíjení Li-Ion akumulátory mají mát výrazně vyšší energetickou hustotu než ty, které se používají zcela běžně. V praxi to znamená jediné. Baterie stejné váhy i rozměrů by měla nabídnout až dvojnásobný dojezd proti těm, které jsou v elektromobilech používány nyní.
Poloviční náklady na výrobu
Druhým unikátem má být fakt, že náklady na produkci nového typu baterií pro elektromobily by se měly snížit. A to až na polovinu. Jelikož je to právě akumulátor, který dnes tvoří podstatnou část hodnoty každého elektromobilu, plyne z toho další pozitivní zpráva. Ceny elektrických aut by mohly klesnout až o desítky procent a vyrovnat se tak těm se spalovacími motory.
Oslovení řady značek
I když chce Nikola Motors porazit konkurenční Teslu, neznamená to, že se brání spolupráci i s ostatními producenty elektromobilů. Řadu z nich už oslovila právě s nabídkou možnosti společného vývoje a následné možnosti budoucího použití.