Mladoboleslavská Škoda Auto zveřejnila čísla za 9 měsíců letošního roku, která ukazují na to, že automobilce klesají prodeje. A to hlavně na čínském trhu, který je přitom jak pro Škodovku, tak pro jakoukoliv jinou automobilku velmi důležitý. Současný vztah České republiky (primárně potom Prahy) a Číny rozhodně není nijak příznivý, což by se mohlo v budoucnu podepsat i na dalších výraznějším poklesu.
Pokles prodejů o necelé tři procenta
Škoda Auto ve svých číslech oznámila, že za 9 měsíců, tedy za tři čtvrtletí letošního roku prodala 913 700 vozidel. Pokud číslo porovnáme s rokem minulým, tak se jedná o pokles o necelý tři procenta. Konkrétně tedy o 2,7. Zdá se to jako malé číslo, ale pokud ho převedeme na celkový počet vozidel, který automobilka prodá, tak se jedná o desítky tisíc aut, které se letošní rok oproti loňsku neprodali.
V Číně prodej klesl o necelou čtvrtinu
Pokud se podíváme na současný Čínský trh, tak musíme říci, že na něm Škoda Auto zaznamenala opravdu výrazný pokles. Zatímco loni zde prodala 250 000 aut, letos to bylo jenom 194 500 vozidel. V řeči čísel to znamená pokles o 22,3 procenta, tedy skoro o čtvrtinu. Vzhledem k současné politické situaci a vztahu Prahy, a tedy i částečně celé ČR k Číně by to mohlo znamenat další odklon místních zájemců ke konkurenci.
Tahounem je východ a západ
Na tom, že byl celkový pokles mladoboleslavské automobilky pod tři procenta má vliv hlavně západní Evropa, kde prodeje vzrostly o 6,8 procenta a také východní Evropa, kde se prodeje zvedly dokonce o 10,6 procenta. K tomu přidejme samotné Rusko, kde prodejnost narostla o 7 procent. Střední Evropa se drží víceméně na svých číslech, i když je pravdou, že mírný pokles o 0,8 procent tu přece jenom zaznamenán byl. Nutno říci, že prodejnost značky v rámci Evropy dobře drží i Česká republika, kde je znám určitý patriotismus a v porovnání s ostatními automobilkami se zde Škodovce daří podstatně více než v jiných zemích. Často i přesto, že konkurence může být lepší.