Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet – skvělé sportovní náčiní pro každodenní užití

0

Suzuki Swift Sport třetí generace se stal mým redakčním vozem minulého týdne

Hned na úvod musím konstatovat, že na test tohoto vozu jsem se opravdu těšil. Jednalo se totiž o mojí první zkušenost s vozem této značky. Pln očekávání a nasátých informací z předání vozu „vycouvávám“ z jednoho titěrného holešovického dvora, kde Swiftu Sport dělal společnost také nový skvěle vypadající model Jimny, ale o tom snad zase někdy příště.

Jsem zvědavý na těch prvních pár kilometrů, jaký na mě Swift Sport udělá dojem. První pocity se dostavují celkem okamžitě, podvozek je tužší, řízení strmější a brzdy mají okamžitý nástup. Tedy celkem očekávané poznatky od vozu, který nese označení Sport.

Velmi milým překvapením se pro mě stává projev jeho pohonné jednotky. Motor díky svému přeplňování disponuje dostatkem síly, a to ve velkém rozsahu otáček. Při klidné jízdě vás tedy nenutí k neustálému řazení a mnoho si toho tzv. vezme. Každodenní používání Swifta Sport se tedy jeví jako bezproblémové.

O pohon testované verze Sport se stará turbem přeplňovaná benzínová čtrnáctistovka, která si mezigeneračně sice tolik nepolepšila v rámci výkonu, ale výrazně posílila svůj kroutící moment. Oproti předchozí atmosférické šestnáctistovce se výkon zvedl ze 100 na 103 kW, kroutící moment pak znatelně vzrostl na hodnotu 230 Nm, které jsou k dispozici od 2500 do 3500 ot/min.

Mohlo by vás zajímat:  Test Mazdy 6 Wagon Skyactiv-G EDITION 100 – oslava limitovanou sérií

O uživatelsky příjemném jízdním projevu v rámci klidných jízd jsme si již řekli. Jak si ale tento „žluťas“ povede, když mu začnete šlapat po krku?

Zcela jistě nikoho nepřekvapím, když řeknu že výborně. Jednou z hlavních ingrediencí, skvělého jízdního projevu, se stala jeho nízká hmotnost. Nová platforma mu přinesla jak nižší váhu, tak i větší tuhost. Hra čísel pak hovoří celkem přesvědčivě, a to takto, 140 koní na 1045 kg s řidičem vážící vůz. K tomu si přidejme pohonnou jednotku, která disponuje velkou pružností a kontinuálním zátahem. Dále její dobře fungující spolupráci s šestistupňovým manuálem, který nabídne krátké a přesné dráhy řazení.

Suzuki Swift Sport miluje zatáčky a stejně tak je s ním budete milovat i vy. Kompaktní a lehká karoserie v kombinaci se 140–ti koňmi umí jednoduše pobavit.

K dokonalosti mu pak chybí snad jen „samosvor“. V průběhu mého, na přeháňky bohatého, redakčního týdne jsem zažil mnoho situací, kdy při ostřejším výjezdu ze zatáčky docházelo k prokluzu vnitřního kola.

Příjemným překvapením se pak pro mě stala spotřeba vozu, která se po týdenním testu ustálila na hodnotě 6,8 l / 100 km.

Nový Swift Sport stran jízdního projevu překvapí svojí univerzálností. Umí být rychlý a obratný, přesto každodenně použitelný. Snad jen zvukový projev vozu je takový nijaký, zde celkem značně klame tělem.

Žlutá „Champion Yellow“ v hlavní roli 

Testovaný kousek, který byl vybaven sytě žlutou barvou, se v každodenní šedi automobilového provozu stal rozhodně nepřehlédnutelným.

Mohlo by vás zajímat:  Test Peugeot 308 HYBRID: Elektrické dojíždění, benzinové cestování

Ostré lokty pak verzi Sport dodaly změny týkající se převážně dolních partií vozu. Přední část dostala novou mřížku chladiče a společně s předním nárazníkem dávají jasně najevo dravost a dynamičnost vozu. Spodní část předního nárazníku je navíc vybavena „spoilerem“ s tmavým karbonovým dekorem. Na tuto partii pak v rámci boční části vozu elegantně navazují nástavce prahů. Obdobný princip je pak aplikovaný také na zadní část. Zde se opět objevuje spodní lemování nárazníku, které je doplněno o tmavé plochy, ze kterých velice efektně „vykukují“ dvě chromované koncovky výfuku. Samozřejmostí je pak centrálně umístěné mlhové světlo.  Vůz stojí na velice slušivých sedmnáctipalcových discích, které dotvářejí celkově povedený a sebevědomí vnější dojem.

Suzuki Swift Sport je po stránce vnějšího designu líbivým vozem. Decentní dynamické prvky verze Sport krásně kontrastují s výraznou žlutou barvou. Za mě ideální kombinace.

Interiéru vládne červeno-černá barevná kombinace

Interiér již tradičně začněme u palubní desky, líbí se mi pojednání palubky přístrojů před řidičem. Klasické analogové kruhové ukazatele rychloměru a otáčkoměru disponují velice příjemnou grafikou, otáčkoměr pak červeným podkresem. Mezi budíky se pak nachází digitální displej s uhlopříčkou 4,2 palce, jehož zobrazované informace si přepínáte přímo na multifunkčním volantu. Multifunkční volant pak nabídne příjemnou šířku obvodového věnce a zploštění v jeho spodní části.

Mohlo by vás zajímat:  MINITEST Subaru Forester 2.0D-L Comfort - Milý Ježíšku...

Palubní deska je dále vybavena dotykovým displejem s uhlopříčkou 7 palců. Graficky je pak úvodní obrazovka rozdělena do čtyř hlavních polí, kterými ovládáte rádio, volání, navigaci a připojení telefonu.

Zmiňované červené akcenty se pak v interiéru objevují ještě v prošívání volantu, prošívání sportovních sedadel nebo okolo řadící páky, dále pak na středovém panelu, palubní desce a také ve výplních dveří.

Velice efektně pak v interiéru vypadají přední, anatomicky tvarovaná, sedadla. Jak už tomu u malých hot hatchů bývá, sedadla jsou v karoserii celkem vysoko posazená, navíc jsou však bohužel celkem úzká.

Mírná stísněnost pak logicky panuje také v zavazadlovém prostoru, který nabídne základních 265 litrů objemu.

Závěrem

S pořizovací cenou vozu je to velmi jednoduché a hlavu si s ní rozhodně lámat nebudete. Suzuki Swift Sport se totiž nabízí pouze v jediné a to plné výbavě, dále pak s jedinou motorizací a převodovkou. Cena tohoto vozu je tedy logicky pouze jedna a Swift Sport tak dle aktuálního ceníku pořídíte za zajímavých 479 900 Kč včetně DPH. 

Ve výsledku musím novou generaci Suzuki Swift Sport hodnotit jednoznačně pozitivně, jízda s ním umí být velmi rozmanitá, s velkým přehledem zvládá jak polohy na hraně, tak každodenní ježdění do práce. Univerzálnost jízdního projevu mu tedy rozhodně nechybí.

Jeho vnější vzhled je pak celkem dynamický, přesto decentní, v kontextu s testovanou výraznou žlutou barvou působí velice vyváženým a šmrncovním dojmem.

Jan Horský

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora