Hyundai i30 Fastback N Line – optický paket jako základní vstupenka do sportovní divize N

0

Po ostrém „fastbackovém enku“ jsem aktuálně dostal možnost vyzkoušet si jeho, o poznání lidovější, klon. Tomu to sice sluší skoro stejně jako ostré N Performance verzi, bohužel vám ale rozhodně nedopřeje takovou jízdní nirvánu, právě jako ona ostrá verze. Ale o tom tento model vlastně je. Jedná se o líbivý optický paket, který má onu „základní fastbackovou“ i30 přiblížit verzi N, chcete-li N Performance.

Hyundai i30 Fastback N Line se aktuálně nabízí buď s benzínovou přeplňovanou čtrnáctistovkou, nebo s naftovou šestnáctistovkou. Dále pak s klasickým šestistupňovým manuálem, nebo se sedmistupňovým dvouspojkovým DCT automatem.

Já jsem do testu dostal verzi s přeplňovanou benzínovou čtrnáctistovkou a sedmistupňovým automatem a abych to porovnání těchto sourozeneckých vozů neměl tak složité, vyfasoval jsem i tuto verzi N Line ve velmi slušivé bílé „Polar White“ barvě.

„Enkový“ vnější vzhled

I30 Fastback N Line je, jak už jsem zmínil, jistým mezistupněm mezi klasickým modelem i30 a ostrou verzí N, případně N Performance. Po stránce vnějšího vzhledu má však celkem logicky blíže k ostré „enkové“ verzi.

Začněme ale od “ základů“, verze N Line stojí na celkem slušivých 18-ti palcových discích, které jsou obuty do pneumatik Michelin Pilot Sport 4, o rozměru 225/40 R18 (N Performance je pak posazena na 19- ky, které jsou obuty do pneumatik 235/35 R19). Dále tu máme oba nárazníky, které disponují značně ostřejšími rysy, než je tomu u klasické verze, opět tedy ve stylu zmiňovaného „enka“. Verzi N Line pak od ostré verze, v rámci přední partie, poznáte celkem snadno, spodní část nárazníku zde nedisponuje červenou linkou, ale pouze linkou stříbrnou. Dále je tu absence emblému N v samotné přední masce chladiče. Zadní partie pak obdobně nedisponuje označením N a hlavně nedisponuje dvojicí koncovek výfuku, disponuje pouze jednou. Marně budete u verze N Line hledat také velice elegantní černou odtrhovou hranu víka zavazadlového prostoru.

Mohlo by vás zajímat:  Test SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo Style

Svoji příslušnost k verzi N Line vůz dává jasně najevo, a to příslušným označením umístěným na jeho blatnících.

Jeho ryze sportovní charakter pak doplňují efektní černě lakovaná zpětná zrcátka a přední LED světlomety s černými rámečky.

Hyundai i30 N Line je tedy po stránce vnějšího designu rozhodně povedeným vozem, který nese rukopis oné „nejostřejší“ verze.

Interiér, černá barva v hlavní roli

I v samotném interiéru se výbava N Line přiklání více k „enkové“ verzi, než k základní „třicítce“. Obvyklé hodnocení interiérů vozů značky Hyundai zde platí i nadále, jedná se tedy o velmi dobré zpracování, které jde ruku v ruce s dobrou ergonomií.

Mínusem je pak pro mne, již celkem tradičně, slabší grafika zobrazení displeje palubního infotainmentu. Na druhou stranu musím chválit samotný multifunkční volant. Zde mě baví jeho mohutný, kůží obšitý, věnec. Za pochvalu stojí také jeho ovládací tlačítka, které disponují velmi příjemným chodem. Volant a volič automatické převodovky jsou navíc vybaveny logem sportovní divize „N“.

Interiér vozu je kompletně laděný do černé barvy, a to i včetně celé stropnice. Samozřejmostí jsou také sportovní sedadla s dobrým bočním vedením, které známe z nedávno testované verze N Performance. Ve výsledku tedy interiér působí velice dobře, černé pojednání pak velmi efektně kontrastovalo s bílým barevným provedením exteriéru vozu. Zde se jedná o opravdu povedenou kombinaci.

Mohlo by vás zajímat:  Honda Jazz Crosstar Hybrid: Připraven na nástrahy velkoměsta

Zavazadlový prostor nabídne díky „fastbackové“ karoserii velmi dobrý přístup a 450 l objemu.

Sportovnost a nesportovnost benzínové čtrnáctistovky

Pohonnou jednotkou testovaného vozu se stala benzínová, turbem přeplňovaná, čtrnáctistovka disponující výkonem 103 kW (140 koní), které jsou k dispozici v 6000 otáčkách. Motor se projevuje velmi tichým a kultivovaným chodem. K jeho stinné stránce pak bohužel patří jistá „mdlá“ reakce na plynový pedál. Ona sportovnost vnějšího pojetí vozu se v jízdním projevu bohužel celkem vytrácí. Jedinou záchranou, kterou jsem hojně využíval, bylo přepnutí vozu do sportovního režimu. Zde vůz celkem příjemně ožije, změní se reakce na plynový pedál, upraví se chod automatické převodovky a upraví se také účinnost posilovače řízení. Následně vám i30 Fastback N Line dopřeje alespoň trochu té sportovnosti.

Zrychlení z 0 na 100 km/h umí takto nakonfigurovaný Fastback N Line za 9,4 sekundy. Maximální rychlost se pohybuje na hodnotě 205 km/h a co se týče spotřeby, já jsem s ním v rámci týdenního testu jezdil za 6,8 l/100km.

Pochválit rozhodně musím dvouspojkovou sedmistupňovou převodovku. Ta řadí velmi rozvážně a opravdu pohotově.

Podvozkově je pak i30 Fastback N Line nastaven velmi neutrálně. Hlavním limitem samotného podvozku se stávají jeho 18-ti palcové disky obuté do nízkoprofilových pneumatik.

Závěrem 

Při pohledu do aktuálního ceníku modelu i30 N Line, který je platný od 1. srpna 2019, jsou aktuálně nabízené verze zvýhodněny částkou 40 000 Kč. Tedy testovaná verze s benzínovou přeplňovanou čtrnáctistovkou (1,4 T-GDI) a šestistupňovým manuálem se nabízí již od 479 990 Kč včetně DPH, naftová šestnáctistovka (1,6 CRDi) také s manuálem pak od 509 990 Kč včetně DPH. Obě motorizace jsou následně k dostání se sedmistupňovým DCT automatem.

Mohlo by vás zajímat:  Isuzu D-MAX, Double Cab – modernizovaný, přesto pořád stejně pracovitý

Podívejme se ještě, pro porovnání, na cenu klasické i30 Fastback s přeplňovanou benzínovou čtrnáctistovkou a šestistupňovým manuálem. Chcete-li tuto motorizaci, musíte sáhnout po vyšší výbavě KOMFORT, zde popisovanou i30 Fastback, po zvýhodnění, dostanete za 409 990 Kč včetně DPH.  „Ostrá“ verze i30 Fastback N je v nabídce již od 719 990 Kč včetně DPH, verze N Performance pak od 759 990 Kč včetně DPH. Cenově se tedy základní verze N Line logicky a správně přiklání ke klasické i30 Fastback.

Testovaný vůz však dále disponoval sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DCT s automatickým řazením a možností sekvenčního řazení pádly pod volantem, ta je k dispozici za příplatek rovných 50 000 Kč včetně DPH. Dále byl tento kousek v rámci příplatkové výbavy doplněn paketem Ultimate, který disponoval sportovními anatomicky tvarovanými sedadly s čalouněním semiš/kůže a inteligentním adaptivním tempomatem s funkcí úplného zastavení a opětovného rozjezdu, to vše za příplatek 60 000 Kč včetně DPH. Celkově se tedy cena testovaného modelu vyšplhala na 589 990 Kč včetně DPH.

Hyundai svým optickým paketem N Line zcela jistě rozšířil pole svých potencionálních zákazníků. Vůz je tedy po stránce vnějšího designu opravdu velmi přitažlivý. Jen je zapotřebí mít stále na paměti, že o něco lépe i30 N Line vypadá, než ve výsledku jezdí.

Jan Horský

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora