Mít superauto je sen každého muže. Splnit si ho mohou nejenom ti nejmovitější, ale i ti, kteří se rozhodnou sáhnout po nějakém starším kousku. Zajímavá ojetina v podobě stylového superauta nemusí být zase až tak drahá. Původní majitelé však dost dobře vědí, proč dát dobrou cenovku a auta se zbavit. Nový majitel totiž velmi brzy zjistí, že údržba takového bouráku není ani jednoduchá, ani levná. Podívejte se na několik reálných příkladů z USA, které ukazují na problémy s vlastnictvím staršího superauta.
Mladí zaměstnanci servisů
Nákup staršího Ferrari může člověku zvýšit ego, stejně jako zvýší zájem o jeho osobu. Zároveň však dojde ke zvýšení starostí, které se takového vozu týkají. Mladí mechanici dnes nezvládnou práci na starších vozech. Když se jim do dílny dostane například model Ferrari 308 nebo 328, nevědí co s ním. Jediným řešením tak bývá najít mechanika, který na těchto vozech pracoval v době svého mládí a je ochotný dát auto dohromady. To obvykle není nic jednoduchého. Zájem o takové mechaniky stoupá, což se pochopitelně podepisuje i na jejich hodinové sazbě.
Absence autorizovaného servisu
Příkladem může být stylový Jaguar XJ220. Pokud si s ním jeho majitel užívá cest v USA a vše funguje, bývá spokojen. Jakmile se objeví potřeba servisního zásahu, je tu problém. V konkrétní oblasti může chybět autorizovaný servis, což znamená nutnost poslat auto třeba i přes celou zemi tam, kde si s ním poradí. A to je ještě ten lepší případ. Jelikož starším vozům může oficiálně skončit i servisní podpora, může vše vyvrcholit doporučením, aby bylo auto zasláno na opravu do jeho domoviny. V tomto případě do Velké Británie.
Nezkušenost mechaniků
I to může výrazně zvýšit náklady na jakoukoliv opravu. Dnes jsou moderní vozy prošpikované elektronikou. Stačí je napojit na diagnostiku a během chvíle je jasné, co s autem je. Co ale v případě staršího superauta, kde je vše mechanické? Nezkušenost mechaniků přináší problémy už při diagnostikování závady. Nehledě na to že ani nevědí, jak ji opravit. Na autě tráví neúměrné množství času a každou hodinu si nechají náležitě zaplatit.
Nedostatek náhradních dílů
I to je velký problém. Není výjimkou, že díl na starší superauto jde z druhého konce světa a rozhodně nestojí pár desítek dolarů. Kromě vysoké ceny způsobené nedostatkem je třeba počítat i s celkem dlouhou dodací lhůtou. A to v případě že díl existuje a čeká se jenom na jeho dodání. V případě nutnosti jeho výroby se vše prodlužuje ještě více.