Audi e-tron začíná na americkém trhu ztrácet. Po dvouměsíčním úspěchu přišel pokles o celých 16 %

02

Když se elektrický model od Audi objevil na americké půdě, vypadalo to, že bude mít enormní úspěch. Potvrzovaly to jak pochvalné recenze, tak i zvýšený zájem lidí, kteří chtěli mít Audi e-tron ve své garáží. Automobilka předpokládala, že tento model bude jedním z těch, kterým se bude na trhu v USA skutečně dobře dařit a bude adekvátním konkurentem pro Teslu. Nyní to vypadá, že se přepočítala.

Po prvních 2 měsících na trhu přišel výrazný pokles

Jakmile bylo auto k mání, ukázal se celkem vysoký zájem. Prvním celým prodejním měsícem byl květen, kdy se prodalo 856. V následujícím měsíci, tedy v červnu, se prodalo 726 vozidel. A potom nastal červenec, kde byl zaznamenán poměrně masivní pokles, a to o o celých 16 procent. Ten jenom potvrdil, že mírná ztráta v červnu nebyla výjimkou, ale mohla začít naznačovat trend stále mírnějšího zájmu.

Mohlo by vás zajímat:  Chevrolet Corvair na prodej

Proč prodeje klesají?

Vysvětlení může být hned několik. Tím prvním je fakt, že se jedná o celkem klasický jev. Nové auto začne lákat největší fandy, kteří neváhají a koupí si ho hned po uvedení do prodeje. Druhý měsíc a každý další už zájem začne opadat, jelikož hlavní fandové auta už ho mají a ti běžní dávají přednost raději konkurenci. To může být prvním důvodem, proč Audi e-tron na americkém trhu přestává bodovat.

A potom je tu ještě jeden důvod. Ten může souviset s problémy, které se s tímto vozem objevily.  V červnu totiž začala automobilka svolávat majitele Audi e-tron do servisů, jelikož zjistila problém s baterií. Konkrétně s tím, že do ní může zatékat a tak se zde vytvoří nadměrná vlhkost. Ta následně může vést až ke zkratu a tedy k samovolnému vznícení vozu. Je jasné, že v tu chvíli se lidé začnou od daných modelů ze strachu spíše odklánět. Zvláště, když mluvíme o faktu, že Audi je mnohými pořád hodnocena jako prémiová značka. U ní by se něco takového stávat určitě nemělo.

Tomáš Dunajčík

O Tomáš Dunajčík

Kontakt na autora: tomas.dunajcik@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora