Filtr pevných částic nemusí být jen na výfukovém systému – Volkswagen přichází s filtrem pro brzdy!

Brake Disc 1749633 960 720[1]

To, že to Volkswagen myslí s filtrem pevných částic pro brzdy skutečně vážně, dokazuje to, že tento filtr již začíná testovat. Automobilka si totiž uvědomuje, že tyto „pevné částice“ vznikají nejen ve výfukovém systému dieselových (kde je jejich instalace povinností), ale nyní také v řadě benzínových aut. Navíc tyto saze vznikají také při brzdění, když se brzdové destičky třou o kotouče.

Pevné částice z motoru a z brzd

Určitě jste si toho již všimli – černá kola a také disky kol, když své auto delší dobu nemyjete. Toto zbarvení je způsobeno takzvaným brzdovým prachem. A ačkoli o pevných částicích pocházejících z motoru se všeobecně ví, jak jsou škodlivé, o těch „brzdových“ se zatím příliš nemluví. Přitom jsou stejně nebezpečné.

Mohlo by vás zajímat:  Které kapaliny v autě je třeba kontrolovat a bez kterých se to dá zvládnout

Regulace Evropskou unií

Evropská unie však na tuto problematiku myslí a v současné době zpracovává údaje. Jakmile získá podklady, může zavést potřebná opatření. I tak se dá ale očekávat, že jednou skutečně k regulaci brzdových pevných částic dojde. A Volkswagen chce získat výhodu – dobrovolně se touto problematikou zabývá a takový filtr je již předmětem jeho zkoušení.

Filtr pevných částic brzdné soustavy u Volkswagenu

Na brzdovém kotouči, je instalováno zařízení, které je umístěno za třmeny ve směru otáčení kotouče. To je právě zmiňovaný filtr, který:

  • by měl zachytit až 80 % sazí vytvořených při brzdění,
  • nevadí mu vysoké teploty (u brzd běžné), sníh ani voda.
David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora