Celá motoristická historie je protkána obrovskou spoustou neuvěřitelných vozů, z nichž drtivá část zaujímala pouze čestné místo na stěnách našich dětských pokojíčků. A vůbec nezáleží na tom, zda se jednalo o 300SL, Miuru nebo Ferrari F40. Jedním z takových vozů byl i bezesporu Mercedes-Benz CLK GTR AMG, jenž původně vznikl jako závodní speciál určený pro vytrvalostí závody v Le Mans a který je dnes k mání u jednoho prodejce na Floridě za cenu 1,49 milionů dolarů (v přepočtu zhruba 28,5 milionů korun). O výjimečnosti této nabídky hovoří i fakt, že naposled bylo CLK GTR k mání v roce 2009, byť dokonce hned ve dvou exemplářích.
Nabízený kousek s rokem výroby 2000 a monokokem z uhlíkových vláken je vyroben ve verzi kupé a má najeto pouze 2401 kilometrů. Svého předchozího majitele si hýčkal koženým červeným čalouněním, klimatizací, stavitelnými pedály a výkonným audio systémem.
A co vlastně o tomto skvostném Mercedesu víme? Jak už jsem v úvodu zmínil, vozidlo vzniklo v roce 1997 původně jako závodní speciál kategorie GT1, což bylo podmíněno i výrobou omezené série určené na běžné silnice. Vedle sedmi závodních speciálů tak z továrny v Affalterbachu vyjelo 20 kusů varianty kupé a 6 roadsterů. Potkat CLK GTR na silnici je tudíž skoro nemožné.
O pohon „našeho“ stříbrného krasavce s pořadovým číslem 17 se stará masivní vidlicový dvanáctiválec o zdvihovém objemu 6,9 litrů produkující výkon 456 kW (612 koní) a 731 Nm točivého momentu. Přeneseno na vozovku- zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,8 vteřiny a maximální rychlo 320 km/h. To nejsou vůbec špatná čísla, nemyslíte? A jen malá perlička. Na přelomu tisíciletí se jednalo o nejdražší sériově vyráběný vůz na světě, což dokládá i tehdejší cena začínající na částce 1,547 milionů amerických dolarů.