Ačkoliv model Citan není pod značkou Mercedes tak profláknutý, za sedm let svého působení na trhu si našel své příznivce. Není se co divit, jedná se o praktického pomocníka, který nabízí velice solidní výbavu a uspokojí i nároky větší rodiny. Jeho inovace přichází s lepší výbavou i motorizací.
Vylepšené pohonní jednotky
Mercedes Citan se až nápadně podobá Renaultu Cangoo, který je na trhu již 12 let. Obě auta sjíždějí z té samé výrobní linky ve Francii. Citan Tourer přešel po přijetí nové emisní normy na novou výbavu co do pohonných jednotek. V nabídce je 1,5 l čtyřválcový diesel s novou šestistupňovou manuální převodovkou a technologii SCR. Další možností je a lze ho pořídit ve třech výkonnostních stupních – 108 CDI (59 kW/80 k, 210 Nm), 109 CDI (70 kW/95 k, 230 Nm) a 111 CDI (85 kW/116 k, 260 Nm). Výrobce uvádí kombinovanou spotřebu u všech alternativ 4,8 – 4,6 l/100 km a kombinované CO2-emise 127-121 g/km.1
Důležité a efektní maličkosti
Nový Citan disponuje systémem čištění spalin s technologii AdBlue, elektricky ovládaným turbodmýchadlem s variabilní geometrii turbíny pro optimální reakci a systémem Common Rail. Nová generace agregátů má vyšší výkon o 4 kW. Litinový blok motoru získal po snížení hmotnosti vyšší tuhost. Díky designovému balíku RED dostává Citan sportovní šmrnc. Přispívají k tomu červené pásy pod přední maskou chladiče a na zrcadlech a také sivé sportovní pruhy v dolní části posouvacích dveří. Vše dotváří chromované obložení chladiče a ozdobná lišta na zadních výklopných dveřích. Ačkoliv je Citan spíše menší dodávka, díky těmto detailům dostává příjemně sportovní ráz. Pokud červená nepatří k vašim oblíbeným barvám, můžete zvolit balík, díky kterému bude v interiéru převládat chrom. Síla Citanu se však skrývá především v bezpečnosti a komfortu. Pohodlné sedačky s kvalitním provedením, funkční interiér s dostatkem prostoru a také velká variabilita vnitřního prostoru, to je jen několik z mnoha pozitiv tohoto modelu. Brzdový asistent, elektronický stabilizační systém, který zohledňuje rozložení nákladu ve voze, nebo také světelný a dešťový senzor, zadní kamera se zase starají o nejvyšší možnou míru bezpečí.