Automobilka Volvo vyvíjí zbrusu novou kameru na řidiče

Volvo 695419 960 720[1]

Čas od času se stane, že se automobilky rozhodnou jako novinku představit něco kontroverzního. Vypravit se téhle větě naproti rozhodli ve Volvu, když oznámili, že právě vyvíjí kameru, která bude sledovat za jízdy řidiče a jejich chování. Speciální interiérová kamera by tak měla být v budoucnu součástí příplatkové výbavy.

Jak by měla interiérová kamera fungovat v praxi?

Interiérová kamera bude po celou dobu jízdy sledovat řidiče vyhodnocovat například míru jeho únavy a nebo se dokonce zaměří i na jeho zdravotní stav. Šéf digitálního vývoje ve Volvu Atifa Ratiqa se nechal slyšet, že kamera bude součástí chytrého systému, který by měl být schopen rozpoznat i počínající epileptický záchvat a v případě cukrovkářů hlídat hladinu glukózy.

Mohlo by vás zajímat:  Konec řízení v brýlích – VW představuje speciální čelní sklo

Záleží v podstatě jen na budoucím uživateli, jaké parametry si rozhodne ve svém automobilu nastavit. Z tohoto stručného popisu doslova běhá mráz po zádech, protože se nám vybavuje mnoho katastrofických filmů, ve kterých stroje s přílišnou inteligencí ovládli celý svět. A přesně k tomu, zdá se, dnešní technologie směřují.

Jak bude kamera reagovat, když vyhodnotí získané údaje o uživateli jako znepokojující?

Pokud interiérová kamera odhalí některý z problému, které jsme vám popsali, je schopna sama zavolat záchranku a přitom zapojit bezpečnostní prvky vozu, kdy se zapnou výstražné blinkry a automobil se sám dovede ke kraji silnice a tam také posléze zastaví. To všechno proběhne samozřejmě bez zásahu řidiče, který by během například epileptického záchvatu asi nebyl schopný plně fungovat.

Mohlo by vás zajímat:  ESP se od 1.listopadu stává povinnou výbavou všech aut

Nad novou interiérovou kamerou stále visí řada otazníků

I když je zatím kamera pouze ve fázi vývoje konceptu, už se ozývá několik znepokojených hlasů veřejnosti. Ti se obávají, že údaje o zdravotním stavu by mohly být díky internetu a dnešnímu častému pirátství snadno zneužitelné. Dále pak nejsou všichni plně přesvědčeni o tom, zda dokáže soustava drátků a kabelů plnohodnotně vyhodnocovat míru únavy člověka.

Na to, kam celý projekt vlastně bude směřovat, si ale musíme ještě počkat, protože zatím nebylo oznámeno oficiální zavedení kamery do výroby. Vlastně ani není jisté, jestli projekt dostane skutečně zelenou, takže se pořád bavíme jen o prototypu.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora